maandag 10 oktober 2011

Over Dexia en de medewerkers in de kantoren

Toen ik mijn echtgenote leerde kennen, sprak ze regelmatig over de Jef… dacht eerst dat er een ander in het spel was. Tot ik doorhad dat ze het over Jef de gemeentenaar had.
Door mijn schoonfamilie onmiddellijk tot klant gemaakt… want het kan toch niet zijn dat 'het lief van Kathleen' geen Gemeentekrediet rekening heeft. Dat meent ge toch niet...
De volledige vernieuwingsoperatie naar Dexia meegemaakt. De reorganisatie van het kantorennet, de fusie met BACOB, … Ik herinner mij nog levendig de spectaculaire shows op de Heizel om de naamsverandering aan de medewerkers en hun familie kenbaar te maken.

In 2008 het eerste dipje, gelukkig niet in onze relatie. Wel met de bankencrisis.
Net nadat mijn schoonvader op zijn 65ste op pensioen ging; Ik blijf vermoeden dat er een oorzakelijk verband is…
Kathleen had het lastig… klanten waren ongerust, zochten zekerheid. Het waren zware dagen bij Dexia. Maar Kathleen bleef gedreven en hield het hoofd koel.

En dan plots vorige week een nieuwe episode. De eerste drie dagen van de week was Kathleen met enkele vriendinnen naar Venetië. Leuke trip, tot de dames op de terugvlucht een krant toegestopt kregen, met één hoofdpunt. De landing was hard, Kathleen en haar vriendinnen stonden heel snel weer met beide voeten op de grond.

Geen krant of journaal ontgaat ons nog. Kathleen wil zich als eerste informeren over de laatste stand van zaken!
Eenzelfde scenario als in 2008: klanten in het kantoor hebben weer dezelfde vragen en onzekerheden.
Kathleen doet net weer als toe: Tekst en uitleg verschaffen, op mensenmaat.

Om eerlijk te zijn, als echtgenoot heb ik - meer dan ooit - bewondering voor haar job.
Want geef toe, het zijn niet de leukste dagen bij Dexia.
Het enthousiasme en het geduld waarmee ze 'haar' klanten te woord staat, verdient een woord: respect!
En dat geldt niet alleen voor Kathleen, maar voor alle Dexia-medewerkers. Zij staan volop in de frontlinie, ver weg van de Brusselse salons waar de beslissingen worden genomen.
Hopelijk gaat de storm nu snel liggen en kan er weer overgegaan worden tot de orde van de dag: bankieren.

PS: we zijn nog steeds gelukkig getrouwd, onze relatie heeft geen staatssteun nodig. Daar staan we samen borg voor!

Geen opmerkingen: