dinsdag 7 september 2010

Kortrijk krijgt nieuw modern business center - Parkoffice Kortrijk opent weldra de deuren

IN OKTOBER OPENT PARKOFFICE EEN WERKDORP VAN EXECUTIVE SUITES EN HYBRIDE KANTOREN IN DE DOORNIKSESTRAAT. BUSINESS CENTER KORTRIJK.


Het Belgische zakencentrum Parkoffice opent begin oktober 2010 een nieuw pand met executive suites in Kortrijk. Met deze splinternieuwe infrastructuur in een prachtig herenhuis speelt Kortrijk perfect in op een opmerkelijke nieuwe trend van toekomstgerichte bedrijvencentra: de interactieve ondernemersdorpen en hybride kantoren.

Uiterst geschikte locatie voor toekomstgericht ondernemerschap

Het nieuwe pand van Parkoffice is een prachtig herenhuis uit 1900, ontworpen door de architect Marquet, die eveneens de plannen van het Koninklijk Paleis tekende. Het is gelegen in de Doorniksestraat, één van de belangrijkste invalswegen van Kortrijk. Dit zakencentrum van een totaal nieuwe generatie vormt een uiterst geslaagde combinatie van een historisch, stijlvol pand en een bijzonder moderne infrastructuur en dienstverlening. De totale oppervlakte bedraagt 1300 m2 voor minstens 30 kantoren. “Ons aanbod slaat enorm aan”, getuigt Geoffroy Speybrouck, Manager van Parkoffice, “onze bezettingsgraad blijft nagenoeg continu op 100%”. De beslissing om een nieuwe locatie te openen op de strategische as Brussel-Rijsel drong zich dan ook op”. Vanwege de uiterst gunstige ligging en prachtige infrastructuur, ging de voorkeur van Parkoffice naar het pand in de Kortrijkse Doorniksestraat.

Nieuwe vorm van ondernemen legt meer dan ooit accent op flexibiliteit

“Flexibiliteit wordt bij ons op verschillende manieren waargemaakt”, verklaart Geoffroy Speybrouck. “Zowel qua diensten als kosten, zorgen we ervoor dat de ondernemer zich bij ons maximaal kan concentreren op zijn commerciële activiteiten”. Zo worden administratieve en technische diensten zoveel mogelijk door Parkoffice zelf verzekerd, waardoor extra tijd vrij komt voor de ondernemer om zich op de kern van zijn activiteiten te kunnen toespitsen.
Maar flexibiliteit betekent ook dat elk type ondernemer in deze nieuwe generatie ondernemersdorpen, een optimale kosten-batenanalyse kan maken en een gepaste structurele oplossing zal vinden : ondernemers met een thuiskantoor die graag tijdelijk gebruik willen maken van een zakencentrum, micro-ondernemers die nood hebben aan een professionele uitstraling of mobiele zakenlui voor wie hybride kantoren dé oplossing betekenen.

Om een passend antwoord op elke vraag te kunnen bieden, ontwikkelde Parkoffice immers een waaier professionele oplossingen : full-service kantoren, drop-in kantoren, flexplekken (24uur op 24, 7 dagen op 7, vanaf € 250/maand), co-working en tenslotte ook, voor haar klanten, de toegang tot een netwerk van meer dan 650 zakencentra verspreid over de hele wereld.

Creatief ondernemerschap dankzij interactiviteit en gemeenschapsgevoel

Geoffroy Speybrouck, Manager van Parkoffice in België, weet dat creativiteit, wanneer de infrastructuur speciaal hierop voorzien is, enorm gestimuleerd wordt door spontane en ongedwongen contacten onder ondernemers : “Wat het concept van een ondernemersdorp als Parkoffice van traditionele bedrijvencentra onderscheidt en het zo origineel maakt, is de duidelijke wil om de interactie tussen bedrijven en sectoren te stimuleren. Zo wordt in de Doorniksestraat niet alleen rekening gehouden met een uiterst aangenaam en inspirerend design, maar wordt ook een lounge ingericht waar de bedrijfsleiders en ondernemers van gedachten kunnen wisselen, samen even kunnen ontspannen en regelmatig ook workshops en voordrachten kunnen volgen of geven aan hun “ondernemingsburen”.

Virtuele kantoren, milieuvriendelijker ondernemen

Tenslotte heeft het concept van de virtuele kantoren ook een enorme positieve weerslag op de ecologische voetafdruk van bedrijven. Zo blijkt uit een recente studie van het Amerikaanse Mc Leland Group (zie hierover ook www.officingtoday.com) dat de ecologische voetafdruk dankzij virtuele kantoren tot 94% gereduceerd kan worden ten opzichte van traditionele kantoren voor eenzelfde aantal personeelsleden. Als je dit gegeven samen met de frustratie van het filerijden in acht neemt, besef je meteen dat ondernemersdorpen en hybride kantoren dé toekomst van het ondernemerschap betekenen. Daarom slaat het concept van co-working, waarbij mensen van verschillende bedrijven en professionele categorieën een kantoorruimte delen, zo sterk aan. Vandaag werkt 15% van de Amerikanen al in werkdorpen die uitgerust zijn met executive suites. Geoffroy Speybrouck verwacht dat dit concept ook in België en heel Europa zeker zal aanslaan en mikt op een stijging met 60% in de komende vijf jaar.

2 opmerkingen:

Kurt Ghekiere zei

Is dat jullie nieuwe kantoorstek Stef ?

Stefaan Lammertyn zei

Wij onderzoeken inderdaad die mogelijkheid. Parkoffice kent de knepen van het vak, ze hebben al dergelijk project in Gent sinds meer dan 10 jaar.